Bidrag till Svensk Scrapbookings midsommarcrop

Jag gjorde ett gäng bra att ha kort till croppen. Alla är gjorda efter skisser och den här gången utmanade jag mig själv att följa skisserna ganska strikt och inte fladdra ut som jag lätt gör.




Vingarna är grungeboard som jag färgat in med distress och brilliancedyna för att sedan ha på UTEE.





Den underbara stämpeln kommer från Stämpelgården. Den är speciell för att alla intäkter för den går oavkortat till Cancerfonden så skynda dit och köp den!!!




Braden har jag lagt en die-cut på och sen lagt på ett lager 3d-lack.

Biljetten har jag satt fast med öljetter och bågar lite för att den ska se mer använd ut.


Rutmöns´tret på motivet är stämplat med akrylfärg. Sen stämplade jag och gnodde på med distresser. Efter det tog jag en lätt fuktad näsduk och torkade av lite av färgen på guldet.

Trollsländan stämplade jag med watermark dynan och embossade med clearpulver. Sen gnodde jag på med distresser tills trollsländan syntes väl.Grungeboarden är infärgad med en gulddyna och sen strödde jag på UTEE. När jag värmt den så gnodde jag med den vassa sidan på en kökssvamp så den inte skulle se så blank ut.

Kommentarer
Postat av: Åsa Merving

Åhh vilka läckra kort!

2009-06-29 @ 07:53:51
URL: http://merving.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0