Gnäll

Brukar inte gnälla här men ibland rinner det bara över. Igår skulle jag åka på pysselträff. När jag duschade såg jag att vattnet rann väldigt långsamt ner i brunnen så jag kollade sista rensbrunne och den såg ok ut så jag trodde att det bara var till tvättstugan det var stopp... Sa i alla fall åt Rille att ta det lite lugnt med vattnet tills jag kom hem. Åkte på träffen och hade jättetrevligt, hade lyckats lura ner Marita som bor nästan i Nyköping och innan shoppade jag på Minelles mellandagsrea. Trots trevligheter så maler hela tiden tanken på avloppet så det första jag gör ner jag kommer hem är att kika i sista rensbrunnen och gissa vad... Görfullt med äckelgojjs...
Eftersom Rille inte kan fixa sånt just nu så hade jag inget annat val än att sätta igång och rensa avlopp... yäck
Tur att vi har högtryckstvätt med låååång rensslang och våtdammsugare. Min underbara bror Matti kom förbi och hjälpte mig att bära ut avloppsvatten till brunnen så efter ca 1-1 1/2 så funkar avloppet igen. Gissa om det var skönt att duscha efteråt!!
Blir så vansinnigt trött på vårt avlopp ibland. När vi köpte huset så var det tvåkammarbrunn men reglerna gjorde att vi var tvungen att ha en trekammarbrunn. På kommunen bestämdes att den inte kunde ligga där gamla avloppsbrunnen var utan det fanns bara en tänkbar plats... tyvärr så ligger den så att avloppsröret går i en 90 gradersvinkel straxt utanför huset och det är där vi oftast får stopp. Typ 2-3 gånger om året och då tänker vi ändå på vad vi låter gå ner i avloppet.
Men nu dröjer det förhoppningsvis ett tag tills nästa gång det är dax och då borde Rille vara bättre och kunna hjälpa till även om det är jag som får stå för rensandet. För vet ni vad???
JAG ÄR EN JÄKEL PÅ ATT RENSA AVLOPP!!!

Idag har jag pysslat en hel del men det går inte att fota för det måste torka men jag kan avslöja att det blir en liten överraskning till någon imorgon:)

Kommentarer
Postat av: Marita

Tack själv för igår! Och det gick faktiskt ganska snabbt att ta sig hem... tror det gick på 45 minuter. Avlopp och magsjuka = megaäckligt!! Men tur att du kunde fixa till det! Och ibland är det bra att kunna lite smått och gott.
Jag har inte pysslat någonting. Har inte ens plockat upp sakerna. Det är lite tråkigt i data/pysselrummet utan bokhyllor så allt står på golvet och bordet.

2007-12-30 @ 21:34:08
URL: http://tussemaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0